avatar Ten blog rowerowy prowadzi wienio z miasteczka Łódź. Mam przejechane 15729.93 kilometrów w tym 2714.53 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.13 km/h i się wcale nie chwalę.

2024: button stats bikestats.pl 2023: button stats bikestats.pl
2022: button stats bikestats.pl 2021: button stats bikestats.pl 2020: button stats bikestats.pl 2019: button stats bikestats.pl 2018: button stats bikestats.pl 2017: button stats bikestats.pl 2016: button stats bikestats.pl 2015: button stats bikestats.pl 2014: button stats bikestats.pl 2013: button stats bikestats.pl 2012: button stats bikestats.pl 2011: button stats bikestats.pl 2010: button stats bikestats.pl 2009: button stats bikestats.pl 2008: button stats bikestats.pl 2007: button stats bikestats.pl
Activities for wienio

Follow me on Strava

Kampinoski Park Narodowy

Sobota, 11 kwietnia 2009 · dodano: 12.04.2009 | Komentarze 2

Jaktorów PKP-Baranów-Pawłowice-Podkampinos-Łazy-KPN-Kampinos-Pawłowice-Baranów-Jaktorów PKP

Pomnik turzycy - Jaktorów.
Tur przeżył na terenie rezerwatu Puszczy Jaktorowskiej do roku 1627.

Pomnik turzycy - Jaktorów © wienio

Pomnik Pamięci Narodowej - droga Jaktorów-Baranów.
W dniu 20.06.1943 hitlerowcy rozstrzelali 12 mieszkańców okolicznych miejscowości.
Pomnik Pamięci Narodowej - droga Jaktorów-Baranów © wienio

Pawłowice - widok z mostu na rzece Utrata.
Pawłowoce - rzeka Utrata © wienio

Żuraw - KPN
Żuraw - KPN © wienio

Dąb Powstańców - 1863r.
Miejsce Kaźni uczestników Powstania Styczniowego.Legenda mówi, że w tym miejscu carscy kozacy wieszali uczestników Powstania Styczniowego.
Dąb Powstańców - 1863 rok © wienio

Kapliczka św. Teresy.
W roku 1936 dziedzic majątku Łazy Stanisław Karnkowski wydzielał posag swoim siostrom.Jednej z nich - Izabeli(...) przypadły bory sosnowe na południe od wioski Bromierzyk.Izabela sprzedała wiano, a na pamiątkę, że była to jej własność kazała wybudować mały kościółek na skrzyżowaniu dróg Farmułki-Bieliny i Karolinów-Łazy.Budowę ukończono w roku 1937.
Niemiecki okupant poprowadził granicę między Rzeszą Niemiecką a Generalną Gubernią i ustawił posterunek graniczny zaledwie 40 metrów od kościółka.Do stycznia 1945 roku niemieccy żołnierze pozwalali miejscowej ludności przekraczać granicę i modlić się, a bywało, że sami podchodzili i brali udział w modlitwach.
Po ruszeniu frontu 17 stycznia 1945, popołudniu jeden z czołgów radzieckich ostrzelał z działa kościółek przebijając na wylot jego ściany.
Świątynia pozostała zrujnowana do roku 1954, kiedy z inicjatywy proboszcza z Zawad postawiono kapliczkę w jej dzisiejszym kształcie - 6 metrów bliżej skrzyżowania dróg.Jest ona podobno 5 razy mniejsza od dawnego kościółka.
We wrześniu 1989 roku wmurowano nad drzwiami dębowy krzyż,a w nim tuleję, w której jest list adresowany "do tych co przyjdą tu w 100 lat po nas".
Kapliczka św. Teresy - KPN © wienio

Kapliczka św. Teresy.
Którąś z rzeczy, które wiszą po lewej stronie można wziąć ze sobą, jeśli jest ona nam potrzebna.Jeżeli coś zabieramy to dobrym zwyczajem jest pozostawienie czegoś od siebie.
Kapliczka św. Teresy. © wienio

Oznakowanie tras w KPN - Granica.